update maatregelen coronavirus op Het Kompas

Kompas nieuws van 13-03-2020

Graag uw aandacht voor het volgende:

Na de berichtgeving vanuit de overheid van donderdag 12 maart heeft het team van het Kompas de volgende aanvullende informatie en maatregelen:

-We blijven open en proberen zoveel mogelijk de lessen door te laten gaan.

-Als er teveel leerkrachten ziek worden komt de kwaliteit van ons onderwijs in het    geding. We schakelen dan over tot opvang en bieden een alternatief programma,    waarbij ook groepen samengevoegd kunnen gaan worden. Hierbij maken we ook    gebruik van onze stagiaires en ( in overleg) de medewerkers van Smallsteps.

-Leerlingen die verkouden zijn, snotterig, hoesten, keelpijn en of koorts hebben      blijven thuis tot ze volledig hersteld zijn.

-Mocht een leerling op school ziek worden, nemen we contact met u op en vragen    we u uw kind op te halen.

-Als leerlingen meer dan 3 dagen ziek zijn, neemt u dan contact op met de         leerkracht om eventueel werk op te halen voor thuis.

-De leerkrachten staan ’s morgens op het schoolplein om hun groep om half 9     mee naar binnen te nemen. Ouders komen de school dus niet binnen, tenzij er   dringende noodzaak is. Dan wordt er overlegd met de leerkracht.

-Voor groep 3 geldt dat als zij het eerst uur gym hebben, hun leerkracht bij de   gymzaal staat om de kinderen mee naar binnen te nemen.

-Ouders en kinderen die te laat zijn melden zich bij de hoofdingang.

We hopen op uw begrip en medewerking in deze tijd waarbij we een gezamenlijke en maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. De situatie is ernstig en kan per dag verschillen. U kunt serieus rekening houden met de mogelijkheid dat er locaties gesloten zullen worden en we u vragen om thuisopvang te verzorgen. Houdt u ook de landelijke berichtgeving in de gaten. Het spreekt vanzelf dat we u op de hoogte houden van de ontwikkelingen op het Kompas.

Mocht vragen hebben of twijfelen over de situatie dan kunt u voor advies terecht bij het informatieloket, welke tijdens kantooruren bereikbaar is op 0229-285858.

Team het Kompas