Snottenbellen beleid

Kompas nieuws van 12-04-2021

Graag wil ik uw medewerking op dit gebied.

Er komen dagelijks toch weer kinderen op school die verkouden zijn. Daar zijn op 8 februari afspraken over gemaakt.

Het is heel vervelend wanneer uw kind verkouden op school komt en wij dus uw kind de toegang moeten weigeren. Naar huis bellen is dan de volgende actie. Naast dat dit allemaal veel tijd kost geeft het ook een naar gevoel. Zo willen we de dag niet beginnen.

Dus nogmaals:

Kinderen van 4-12 jaar moeten met alle klachten passend bij COVID-19 thuisblijven en getest worden, dus ook bij verkoudheidsklachten (zoals loopneus, neusverkoudheid, niezen en keelpijn). Dit hoeft niet als ze af en toe hoesten of bekend zijn met een chronische aandoening.

Wanneer u uw kind niet wilt laten testen dan mag het pas naar school als de klachten 24 uur weg zijn. Blijft uw kind toch een beetje verkouden dan mag het na 7 dagen weer naar school.

corona corona