Afval scheiden

Kompas nieuws van 06-09-2021

Ook op school gaan we binnenkort starten met het scheiden van afval. We zullen, net als thuis, werken met kliko’s.

De groene bak voor fruitafval, de oranje voor plastic en pakjes, de grijze voor restafval.

Om er  voor te zorgen dat we zo weinig mogelijk afval hebben gaan we het volgende inzetten:

De kinderen die een drinkpakje meehebben gaan het lege pakje in hun lunchtrommeltje mee terug naar huis nemen.

We zullen voor het scheiden van het afval instructies krijgen vanuit de HVC. Ook in de groepen zal er aandacht aan gegeven worden.

Ook zal er vanuit de HVC regelmatig gecontroleerd worden of het scheiden nog goed gaat.

We dienen hiermee twee doelen, namelijk: 1. We sparen het milieu. 2. We sparen geld uit. De huidige container kost per jaar veel geld.