Shuttle run

Kompas nieuws van 28-01-2022

Beste ouder(s)/ verzorger(s)

Aanstaande dinsdag en woensdag zal de shuttlerun (piepjestest) plaatsvinden tijdens de gymles.

Veel kinderen vinden het fijn om van te voren te weten.

Het is geen maatstaf en niet verplicht maar juist een mooie ontmoeting met je eigen doorzettingsvermogen en het tegenkomen van je eigen grenzen.

De test wordt gelopen op verschillende kleur niveaus zodat het toegankelijk is voor iedereen. Daarnaast zal de rest van de kinderen die niet deelnemen aan de test vrij mogen kiezen in een ander deel van de zaal.

Juist dit soort testen zijn een goede start van een gesprek; hoe kijk jij ernaar, hoe voel jij je erbij, wanneer geef jij je grens aan. We zullen hier aandacht aan schenken tijdens de gymlessen.

Daarnaast is het lopen ook opgenomen in het portfolio wat weer wordt meegegeven met het rapport.

In de nasleep van de Corona ben ik mij er volledig van bewust dat we nog veel leerlingen missen en of nog last hebben van klachten. Toch wil ik dat ook dit ons niet tegenhoud om de belangrijke gesprekken die bij de test naar voren komen samen met de klas te hebben.

5C53B6D1-A6FF-4956-9DE0-5D16F17C2C06 5C53B6D1-A6FF-4956-9DE0-5D16F17C2C06