Handbal clinic, handbal toernooi en handbal jongens activiteit

Kompas nieuws van 02-12-2022

Afgelopen vrijdag hebben de kinderen tijdens de gym de eerste gastles handbal. In totaal hebben ze verspreid over dit schooljaar 3 gastlessen handbal.

Vond uw kind het leuk? Dan zijn er meerdere vervolg stappen die je kan nemen als ouder met uw kind:

Zit hij/zij in groep 7 of 8?

Geef je dan op voor het handbal toernooi!

De wedstrijden vinden plaats in Sporthal de Opgang op 4 woensdagen in maart. Welke dag je speelt hangt af van het aantal deelnemers. Een wedstrijd duurt 10 minuten en wordt gespeeld volgens de D-regels van dit jaar.

Als wij teams hebben mogen we 2 trainingen bijwonen voor dit toernooi bij HV Blokker en ervaren hoe handbal gespeeld wordt met de D-regels. Aanmelden voor deze training kan je doen via het inschrijfformulier.

De teams kunnen bestaan uit een jongens- of meisjes team of een gemengd team. Het is niet de bedoeling dat er bij elkaar meegespeeld wordt, spelers spelen in 1 team en kunnen niet worden uitgeleend aan een ander team.

Ben je een jongen tussen de 9 en 14 jaar?

Het komende seizoen worden er gave activiteiten georganiseerd op verschillende plekken in Noord-Holland voor jongens die handballen en jongens die (nog) niet handballen. Zo worden er gave clinics en toernooitjes georganiseerd, maar wordt er ook samen naar handbalwedstrijden op hoog niveau gekeken. Kortom: een hele mooie ervaring voor alle jongens tussen 9 en 14 jaar oud!

De eerste twee activiteiten zijn gepland op zondag 8 januari 2023 bij HV Blokker en op zondag 5 februari 2023 bij HV Kras Volendam. Meer informatie over de activiteiten en waar de jongens zich kunnen aanmelden, vind je onderin met een link. Het is mogelijk om een kind als individu aan te melden maar ook om een grotere groep tegelijk aan te melden.

Wanneer de activiteiten onder reguliere competitiewedstrijden valt en jullie teams willen graag deelnemen, dan is het mogelijk om wedstrijden te verplaatsen. Neem voor vragen contact op met jongenshandbal@handbal.nl

Er zitten aan beide activiteiten geen kosten aan verbonden. Iedereen is welkom, zowel niet handballers als handballers.

Vond je het super leuk maar val je niet in een van deze 2 groepen?

Neem dan contact op met mij, gymjuf Anouk.

Ik heb goed contact met de 2 handbal verenigingen uit Zwaag en Blokker.

Screenshot 2022-12-02 14.49.10 Screenshot 2022-12-02 14.49.10
regels schoolhandbal regels schoolhandbal