School hockey toernooi (outdoor)

Kompas nieuws van 03-04-2023

Doe jij ook mee met het schoolhockeytoernooi ? Dit keer spelen we niet binnen in de zaal, maar buiten op een echt hockeyveld.

We laten de leerlingen van groep 3 t/m 6 en hun ouders graag kennismaken met deze leuke sport en onze gezellige club WFHC in Hoorn.

Vrijdag 9 juni voor leerlingen uit groep 3 en 4

Vrijdag 16 juni voor leerlingen uit groep 5 en 6

Op vrijdag 9 juni om 16 uur ontvangen we de kinderen uit groep 3-4. Zij doen in een team van 4-6 spelers aan hockey gerelateerde spelletjes met wedstrijdelement en ze spelen een aantal wedstrijdjes. De middag wordt afgesloten met de uitreiking van een medaille voor ieder kind.

Op vrijdag 16 juni om 16 uur ontvangen we kinderen uit de groepen 5-6. Zij spelen in teams van 6-8 spelers korte wedstrijden in een poule. Zij spelen 6 tegen 6 op een kwart veld. Daarna volgen voor de winnaars de

finales. De prijsuitreiking is rond 18 uur. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen kunnen de tijden iets aangepast worden.

Inschrijven doe je via deze link (https://forms.gle/ihxD1cBcpsNpXFkh7), en kan tot uiterlijk 10 mei.

Materiaal:

De wedstrijdcommissie zorgt ervoor dat er minimaal een week van te voren op iedere school een pakket wordt afgeleverd met bitjes. In het pakket ook een gebruiksaanwijzing hoe de bitjes op maat te maken. Let op de bitjes zijn voor de kinderen die NIET op hockey zitten. De hockeyende kinderen zijn namelijk al in het bezit van een eigen bitje.

We spelen altijd met het bitje in de mond, zonder bitje mag je, i.v.m. de veiligheid, niet spelen.

Scheenbeschermers:

Scheenbeschermers zijn verplicht. Deze moeten de ouders zelf regelen / lenen van een ander kind.

Hockeystick:

De kinderen die geen eigen stick hebben, kunnen een leenstick van de club gebruiken. In verband met het grote aantal deelnemers is het de bedoeling dat de leensticks (dus niet de eigen sticks) na de wedstrijd aan de scheidsrechter worden gegeven zodat de volgende teams deze ook weer kunnen gebruiken. Als kinderen een stick kunnen lenen van een hockeyende vriend of vriendin

is dat helemaal handig.

Screenshot 2023-04-03 16.00.17 Screenshot 2023-04-03 16.00.17