Wij zijn groep 1/2A
| ||
LeerkrachtenJuf Anouk Westraanouk.westra@stichtingpenta.nl werkdagen: maandag, dinsdag en woensdag
Meester William Smitwilliam.smit@stichtingpenta.nl werkdagen: donderdag en vrijdag
Juf Fleur Entiusfleur.entius@stichtingpenta.nl werkdagen: zwangerschapsverlof t/m januari | Onderwijsassistentenjuf Ank Kooiank.kooi-eleveld@stichtingpenta.nl werkdagen: dinsdag, woensdag en donderdag
juf Monique Vissermonique.visser@stichtingpenta.nl werkdagen: maandag, donderdag en vrijdag | Nieuws uit groep 1/2A
Agenda van groep 1/2A
|
Dit doen wij in groep 1/2Als de kinderen nieuw op school komen, vinden wij het belangrijk dat de kinderen kennismaken met de omgeving en de manier van werken. Daarnaast sturen wij zo nodig de kinderen in het aangaan van relaties met andere kinderen, want wat is er fijner dan samen met vrienden en vriendinnen te spelen en werken! We willen dat de kinderen zich veilig en vertrouwd voelen op school; hun weg weten te vinden in de ruimte, naar de leerkrachten, de onderwijsassistenten en de andere kinderen toe durven stappen. Als de kinderen zichzelf kunnen zijn, zien wij ze groeien en (op)bloeien en leren en ontwikkelen ze zich iedere dag weer!
Zo ziet onze dag er uit’s Morgens ontmoeten we elkaar in de kring, waar elk kind samen met zijn ouders een boekje leest of even gezellig kletst. Na deze ontmoeting wordt de dag opgestart vanuit de kring. In de kring is er ruimte voor trefwoord, vreedzame school, muziek en drama. Na het aanbod in de kring mogen de kinderen plannen wat ze gaan doen. Als de kinderen aan het spelen en werken zijn, zijn de leerkrachten en/of onderwijsassistent in de verschillende lokalen en op het leerplein om de kinderen doelgericht te ondersteunen en te begeleiden waar nodig. Ook kan er nog een specifiek aanbod plaatsvinden in de hoeken met een kleine groep kinderen. Na het fruit eten in het eigen lokaal gaan de kinderen buiten spelen. Na de lunch beginnen we met een kleine kring, van ongeveer 10 tot 15 kinderen, met een aanbod dat aansluit bij het niveau van deze groep kinderen. Dit aanbod is afwisselend een taal-, of rekenactiviteit. De kinderen zijn verdeeld over de verschillende lokalen. De oudste kinderen werken daarna aan hun weektaak met hulp van groep 8 leerlingen en een leerkracht. Aan het einde van de dag blikken we even terug op alles wat de kinderen gedaan en geleerd hebben en worden er afspraken gemaakt voor de volgende dag.
Hier werken wij aanOm verschillende talenten van kinderen aan te spreken hebben wij op het leerplein en in de lokalen een breed en rijk aanbod aan activiteiten. Wij zien dat kinderen in hun spel samen met andere kinderen veel leren. In de knutselhoek kunnen kinderen hun creatieve vaardigheden ontwikkelen, in de bouwhoek de mooiste torens en knikkerbanen maken, in de huishoek spelen de kinderen rollenspel, in de themahoek diepen ze op verschillende manieren het thema uit. Er is een hoek voor spelletjes en puzzels en ’s middags voegen we de iPads daar aan toe. Ook is er een lees- en schrijfhoek waar de kinderen met letters en lezen kennismaken. Wij zorgen voor een leeromgeving die iedereen op zijn/haar niveau aanspreekt Om de activiteiten in een samenhangende context te plaatsen werken wij met thema’s. Met de thema’s sluiten wij aan op wat kinderen bezighoudt in de wereld om ons heen. We maken daarbij onder andere gebruik van de projecten van de kleuteruniversiteit. |
maandag 22 februari 2021
vrijdag 26 februari 2021
Voorjaarsvakantie
Week vakantie in februari.